Sportkedja lanserar nytt fristående koncept
Stadium Group lanserar fristående konceptet Sneakers Point. Premiär blir det med en butik som öppnar i Linden i Norrköping 22 mars, två dagar efter lansering av e-handel för konceptet.
Därefter följer fysisk butik i Emporia i Malmö som öppnar 5 april.
Konceptet är tillägnat i huvudsak skor och ska erbjuda sneakersortiment från bland andra adidas Originals, Nike Sportswear, Vans, New Era, Diadora, Lacoste och Reebok Classic och därtill finns utvalda plagg och accessoarer som väskor och solglasögon.
– Vår tradition och vårt DNA bygger på att vi ständigt utmanar oss själva och branschen. Den här gången gör vi det lite annorlunda och satsar helhjärtat på skor. Sneakers Point är en destination för alla oss som älskar sneakers och vill få tillgång till det hetaste utbudet. Den digitala närvaron står i centrum, med ett brett och ständigt uppdaterat sortiment som kompletteras med fysiska butiker på utvalda platser, säger Karl Eklöf, vd på Stadium Group.
Ansvarig för konceptet hos Stadium blir Roger Palffy.
– Målgruppen för Sneakers Point är yngre personer som följer trender och älskar sneakers. Vi riktar oss till alla men tror att många tjejer kommer att gilla konceptet. Det handlar både om utbudet och utformningen av butikerna som andas ung kvinnlig livsstil, säger Roger Palffy, ansvarig för Sneakers Point i en kommentar.
Tidigare har Stadium lanserat butiker för koncepten ski, junior och pulse då som tillägg till Stadium. Detta koncept blir fristående.