23948sdkhjf

Mer kapital till manchester

Modemärket The Cords & Co ska värva nya manchsterambassadörer med crowdfundingkampanj. Målet är satt till 2,5 miljoner euro.

The Cords & Co ämnar dra in 2,5 miljoner euro genom en crowdfunding-kampanj som startar  28 mars på plattformen Funded by Me. Kampanjen ska pågå under 30 dagar.

The Cords & Co startades av Happy Socks-grundarna Mikael Söderlind och Viktor Tell 2016 och lanserades med ett antal butiker i augusti 2017.

Till dags dato finns sex fysiska butiker; två i Stockholm och en vardera i London, New York, Los Angeles och Paris samt webbutik. Därtill har företaget återförsäljare i flera länder. Förutom grundarna finns även Carl Manneh, medgrundare av Mojang, med på manchestertåget.

- Vi har en innovativ arbetsmetod i allt vi gör och för oss är crowdfunding så mycket mer än bara ett sätt att få in pengar till vår verksamhet. Det är också ett tillfälle för oss att berika verksamheten genom att engagera passionerade individer som verkligen tror på oss och vill vara en del av vår gemenskap. Vi tror starkt på detta som det enda riktiga sättet att bygga varumärken idag. Man kan inte göra allt själv. Det gäller att bygga varaktiga relationer med individer som älskar ditt märke lika mycket som du själv och därmed vill bli dedikerade ambassadörer. Gemom att involvera människor på det här sättet, finns det ingen gräns för hur långt vi kan nå framöver.  Genom att låta världens alla manchesterälskare kunna bli en del av Cords & Co-familjen, bygger vi vårt varumärke tillsammans, säger Mikael Söderlindh, medgrundare i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062