23948sdkhjf

Didriksons fortsätter satsa fysiskt

Testar ånyo pop up-formatet för att nytillkomna Västkustkunder ska få känna på plaggen, prova och få rådgivning.

Efter nyöppnade butiken på Åhléns city i Stockholm öppnar Didriksons nu en pop up-butik på plan 2 i Kungsmässan i Kungsbacka strax utanför Göteborg. 

Butiken beskrivs som ett komplement till e-handeln som enligt företaget utvecklas mycket väl.

 

- Att vi gör denna satsning just nu, för att ytterligare stärka den fysiska närvaron med vårt breda och efterfrågade sortiment, är en självklarhet för Didriksons. Hösten är vår absolut viktigaste säsong och vi upplever just nu en enorm ökning och en önskan från våra digitala kunder som gärna vill känna på materialet, prova olika storlekar och flera modeller samt få rådgivning på plats i en butik innan de gör sitt val, säger Petra Sabo, Head of DTC på Didriksons i en kommentar.

 

Butiken är öppen till och med den 31 januari 2021.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073