Modeföretagen kommer bli mer flexibla och snabbfotade. Innan det nya viruset bröt ut var detta redan på mångas agendor. Men tempot behöver öka ytterligare, menar Anna Karin Holck.
– Konsumenten tenderar att handla när behov uppstår, och under en tid kommer vi få se en eftertänksamhet gällande vad konsumenten faktiskt behöver köpa, säger hon, och sp...
Efter coronakrisen: ”Branschen blir flexiblare och snabbare”
Kortare ledtider och flexiblare verksamheter för att möta förändrade krav till följd av coronakrisen.
Det spår Anna Karin Holck, Sverigechef för Vero Moda Retail och styrelseledamot i Svensk Handel Stil.
Redan 2019 handlade retail om att hitta sitt existensberättigande. Det gäller mer än någonsin, säger Anna Karin Holck på Vero Moda.
Foto Privat
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration