23948sdkhjf

Kostnadsfritt webbinarium: Så kan miljöavtrycket per plagg minskas

Habit sänder webbinariet i samarbete med Polygiene i slutet av september.

Polygiene är ett svenskt bolag med över 300 mode-, sport- och outdoorpartners globalt. Adidas, Diesel, La Sportiva och Tommy Hilfiger är några av dem.

– Nu vill vi fokusera på Sverige och inspirera modebranschen till att bli mer hållbar genom att erbjuda en lösning som håller kläderna fria från dålig lukt och bakterier, säger Andreas Holm, chief commercial officer, på Polygiene, som gästar studion.

– Genom att hålla plaggen fräschare längre behöver de inte tvättas lika ofta, vilket förlänger plaggens livslängd. Vinsten är lägre energianvändning, mindre avfall och ett minskat avtryck på miljön per plagg, säger Andreas Holm.

– Vi vill få människor att använda plaggen längre och tvätta mindre. Detta hjälper vi varumärkena och leverantörerna med.

Webbinariet gästas av det danska varumärket Mos Mosh som kommer att berätta om sitt hållbarhetsarbete. I studion finns också Polygienes vd Ulrika Björk. Hon kommer att prata om "ingredient branding"; vad det innebär och vilka utmaningarna är, tillsammans med Tomas Vucurevic, som är en av de främsta experterna på området.

– Ingredient branding växer kraftigt och efterfrågas mer och mer. Utöver det kommer vi även att samtala om hållbarhet, transparens och cirkularitet, säger Ulrika Björk.

Webbinariet sänds den 30 september klockan 10.00.

Anmäl dig kostnadsfritt här: Habit webbinar ”Skapa hållbara produkter genom kemi”

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064