Yaytrade värvar skådespelare för modekampanjer och influencersamarbeten
Skådepelaren Alicia Agneson blir global fashion director och ska leda börsnoterade marknadsplatsen Yaytrades globala modesatsning. Det innebär bland annat att hon ska ha ett finger med i valet av kring vilka influencers bolaget bör samarbeta med på nya marknader och leda internationella modekampanjer, heter det i ett pressmeddelande.
Hon ska därtill driva projektet “How to become a sustainable rebel”, där hon guidar sina och Yaytrades följare i hållbarhet genom ett dussin utmaningar.
– Då jag brinner för både hållbarhet och mode glädjer det mig att allt fler har börjat förståvikten av att konsumera mer hållbart. Jag är hedrad över mitt nya uppdrag och ser fram emot få fler att upptäcka fördelarna med att konsumera cirkulärt, säger Alicia Agneson i en kommentar.
Alicia Agneson har tidigare setts i rollen som Freydis i tv-serien Vikings och är snart aktuell med kommande Netflix Original-serien Clark. Hon spelar också en av huvudrollerna i The Obscure Life of the Grand Duke of Corsica, som har premiär i november 2021.
– Alicia Agneson har en stor trovärdighet i och med att hon ofta bär vintage och cirkulärtmode. Hon är en av Sveriges största internationella skådespelare och har en publik världen över, vilket även det gör henne perfekt för rollen som Global Fashion Director nu när vårinternationella expansion stundar, säger David Knape, vd, Ytrade Group AB i en kommentar.
Yaytrade säljer utgående lager, provplagg och returer från olika modeaktörer och livsstilsprodukter från olika varumärken och bolaget bedriver också försäljning av secondhand-kläder från privatpersoner och influencer.