23948sdkhjf

Lanserar internationellt varumärke – och öppnar snart butik

På onsdagen lanserade Hubso group, som skapar kommersiella e-handelsvarumärken tillsammans med influencers direkt mot konsument, sitt första internationella varumärke, Le Capsole, tillsammans med Emelie Lindmark.

Influencern med bas i Barcelona anslöt i våras till skaran av profiler i företagets portfolio. Hubso räknar dock med att lejonparten av försäljningen ska ske utanför Sverige då Emelie Lindmark, Emitaz på Instagram, har en internationell följarskara med 1,4 miljoner följare.

”Visionen med Le Capsole, som kommer från begreppet capsule wardrobe, är att lansera produkter som till viss del är unisex men framförallt har en tidlös design - för att kunna finnas kvar i garderoben under lång tid,” skriver Hubso i ett pressmeddelande.

Hubso grundades i mitten av 2017 av Josefine Abrahamsson tillsammans med influencertechbolaget Tourn. Sedan våren 2020 är bolaget listat på Spotlight Stock Market och i november klev grundaren Josefine Abrahamsson på som vd och tog över efter Alexander Winqvist.

Förutom den nya kläd- och accessoarkollektionen i samarbete med Emilia Lindmark är Hubso snart aktuellt med en pop up-butik för varumärket A-dsgn som är influencern Alice Stenlöfs varumärke. Pop up-butiken på Sergelgatan i Stockholm ska hålla öppet den 25 till 31 oktober och vara en yta för fysisk försäljning av varumärket och aktiviteter med varumärket och Alice Stenlöf.

– Vi tycker förstås att det är mycket roligt att få vara en del av denna förvandling och är säkra på att A-dsgn kommer att skapa extra mervärde till alla besökarna och ett efterlängtat möte med Alice från många av våra kunder, säger Josefine Abrahamsson, vd på Hubso Group i en kommentar.

Liknande satsningar har gjorts tidigare bland annat med en pop up-butik för varumärket Rebecca Stella Beauty på Stureplan den 6 november.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.173