23948sdkhjf

Rejäl tillväxt för Footway

Footways försäljningstillväxt för tredje kvartalet landade på 43 procent. Resultatet förbättrades.

E-handelsbolaget Footway redovisar en nettoomsättning om 338 miljoner kronor för det tredje kvartalet 2021 (236), en tillväxt på 43,2 procent.

Tillväxten drivs främst av produktkategorier från de nya onlinebutiker som lanserades i november 2020 till januari 2021, enligt Footways delårsrapport.

Rörelseresultatet på ebita-nivå uppgick till 0,8 miljoner kronor (-2,1).

Antalet besökare ökade med 31,8 procent till 19,2 miljoner (14,5). Antalet aktiva kunder uppgick till 1,7 miljoner, en ökning med 33,4 procent.

"Det är glädjande att tredje kvartalet inneburit stark tillväxt trots omvärldens utmaningar. Flertalet produktkategorier, till exempel kontorsskor och festskor, med en låg efterfrågan under pandemin har börjat öka, säger Daniel Mühlbach, vd, Footway.

Han pekar på att Footway fortsätter att expandera med avsikt att lägga till ytterligare butiker, både egna och externa.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.374