Stayhard satsar på funktionsplagg
Stayhard lanserar nytt produktsegment inom outdoor- och funktionsplagg vilket innebär breddad varumärkesportfölj med flera externa varumärken och därtill utökas det egna varumärkeskonceptet Studio Total med ett funktionsplaggsortiment under namnet Studio Total Active.
Det externa produktutbudet utökas med plagg från bland andra Haglöfs, Rains och Houdini Sportswear.
I samband med lanseringen inleds även ett kommunikationssamarbete med Gore-tex som inledds med en marknadskampanj med extremsportaren och snowboardåkaren Anthon Bosch.
– Tack vare samarbetet med Gore-tex får vi en fantastisk möjlighet att lyfta ett sortiment där våra kunder varken behöver tumma på stil eller funktion. Nyckeln för breddningen mot funktionellt mode är att vi bibehåller vårt urbana stil-DNA samtidigt som vi tillgodoser ett ökat intresse av funktionella plagg som inte nödvändigtvis behöver associeras med friluftsliv, säger Mikaela Berntson, inköps- och designchef på Stayhard.
Det nya outdoorsegmentet lanserades i mitten av oktober och lanseras på Tiktok som första kanal och rulla från slutet av oktober till december.