23948sdkhjf

Indiska firar 120 år med omritad logotyp

Mode- och inredningskedjan Indiska firar 120 år och gör det bland annat med en uppdaterad logotyp som fått nytt uttryck av designbyrån Abstract Drawing Center.

– Indiskas logotyp och varumärke har under lång tid varit i behov av förändring, inte minst för att på rätt sätt spegla företagets framtida strategi och stärka dess valda position på marknaden, säger Mattias Frodlund Moe, designer och strateg på ACD i en kommentar.

– Det är en genuin ikon inom svenskt mode och inredning vi tog oss an, och syftet har hela tiden varit att förbereda Indiska för ytterligare 120 år, säger Mattias Frodlund Moe vidare.

Vd Karin Lindahl summerar i en krönika de senaste åren men blickar även framåt. Under de senaste fyra åren har kedjan halverat det fysiska butiksbeståndet. Samtidigt har kedjan storsatsat digitalt både genom att nå ut via flera marknadsplatser samt att accelerera den egna e-handeln som gått från att omsätta cirka 30 miljoner kronor för fyra år sedan till en omsättning på 200 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093