Stadium förändrar i ledningen
På onsdagen kom nyheten att Stadiums vd Magnus Wåhlander lämnar sportkoncernen efter 25 år för att bli vd och koncernchef för Coop Mitt.
I samband med det blir det nu också känt att Stadium passar på att omorganisera ledningen och omfördela ansvaret.
"Vi har haft en fungerande ledningsmodell i många år där Stadium och Stadium Outlet gjort en fantastisk resa och nu är det läge att dra nytta av viktiga kompetenser tvärfunktionellt i koncernen" säger Karl Eklöf, koncernchef, i en kommentar.
Förändringarna innebär att Daniel Löfkvist, i dag vd för Stadium Outlet, blir operativ chef, COO, och vice vd för hela koncernen. Därmed försvinner uppdelningen mellan Stadium och Stadium Outlet som tidigare leddes av två vd:ar.
Miranda Nanhed, inköpschef, får det övergripande ansvaret för hela koncernens sortiment och produktion. Pino Roscigno, marknads- och varumärkeschef, får ansvar för koncernens försäljning online och för Stadiums varumärke.
"Förändringen som träder i kraft den 1 september innebär att samtliga ledningspersoner får ansvar för utvecklingen av såväl Stadium som Stadium Outlet utifrån respektives funktionsområde", uppger sportkoncernen vidare.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.